خطبه های نماز جمعه قمصر مورخ 12/06

حجت الاسلام و مسلمین ذوالفقاری امام جمعه محترم شهر قمصر در خطبه های نماز جمعه ششم اسفندماه در خطبه اول در ادامه مبحث خانواده ، دوازدهمین مورد آن اجتناب از حرام خواری است که کسب حرام بر ذریه ی انسان اثر می گذارد و در اثر مراقبت نکردن باعث آفت در زندگی می شود . یکی از مصادیق حرام خواری ، غصب است، در مورد غصب در اموال و حق اشخاص روایات متعددی از ائمه و همچنین در نهج البلاغه روایت شده است .

امام جمعه در خطبه دوم به سخنان رهبر انقلاب در ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه اشاره نمود که اختلافات داخلی کشورها نباید موضوع فلسطین را در سیاست کشورها از اولویت خارج کند .

ایشان تصریح کرد حمایت از انتفاضه فلسطین در راستای تأمین منافع ملی ایران است و همچنین حمایت از مقاومت در عراق،لبنان و سوریه .

امام جمعه با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری به شاعران مذهبی فرمودند ، پیروی واقعی از ائمه معصومین(ع) مبارزه مؤثر با ظلم و طاغوت و فسق است؛ همانطور که هدف انبیاء و اولیاء مبارزه با ظلم و استکبار و فسق بوده است . مبارزه منحصر به سلاح و شمشیر نیست و تبلیغات حرف اول را می زند ، می توان با ابزار شعر و بیان هم علیه دشمنان مبارزه نمود و همچنین سبک زندگی اسلامی را ترویج داد .

حجت الاسلام ذوالفقاری با توجه به شروع ایام فاطمیه این نکته را گوشزد نمودند که متولیان برگزاری مجالس عزاداری باید به متن مدح و روضه مداحان و سبک اجرای آنها توجه داشته باشند، و در پایان پیرامون شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س) و لحظه وداع حضرت به سخنرانی پرداختند .

 

ثبت دیدگاه شما راجع به این مطلب     

       


منوی اصلی
ارتباط با ما

قمصر قطعه ای از باغ بهشت

قمصر-خیابان شهید بهشتی-ساختمان شهرداری قمصر

تلفن تماس :    55642424  و55642345-031

نمابر :      55642334-031