ارتباط با شهردار
 در آغازکلمه بود و کلمه نزد خدا بود وخدا کلمه بود.
درهمسایگی کویر رازآلود  شهری است که سطر، سطرزندگی مردمانش رابا گل نوشته اند، جغرافیای جهان برای مردمان این شهرروی گلبرگهای گل نقش بسته است . اینجا قمصر است پایتخت مقدّس ترین گل  دنیا . اینجا چه زیبا می توان طواف عشق را به روشنی باران ، با نغمه عاشقانه عندلیب  بر گرداگرد حریم گل دید بقدر گردش هفت آسمان و زمین . دنیا بی نام گل برای این شهر یک لفظ بی معنا از زندگی است ، به قول ظریفی :
زندگی برای این شهر یک ترانه قدیمی است که هر روز در دفترچه یادداشت کنار کلمه عشق مینویسند . اینجا ساعت زندگی بر روی نفس های گل تنظیم گشته ، همه جاگل را میبویند ،اما اینجا گل را میبوسند ،چون اسمش مقدس است ، نامش محمد است.، یاد سهراب بخیر:
" کارما نیست شناسایی رازگل سرخ ، کار ما شاید این است که درافسون گل سرخ شناور باشیم ."
گلاب ترجمان اشکهای گل  است ، یا نه ، حاصل جمع قطره های پاک دل  مردمان این شهراست که بی هیچ  منّتی تقدیمتان میگردد . 
بضاعتمان دستانی است که طعم عشق دارد و چشمهایی  که از چشمه های ملکوت  به حرمت گلاب  و خانه یار روشنتر ، که به یمن حضور سبزتان پیشکشتان میکنیم .
تا هم شما معطر شوید و هم ما زلال .
یادمان باشد اینجا قطعه ایست از باغ بهشت ، خاستگاه گلهای محمّدی . 
اینجا با نفسهای خدا گره خورده است . اینجا قمصر است ، شهر سلام و صلوات
.
مجتبی ولی پناه   شهردار قمصر
عکس روز
قمصر
تابلو اعلانات


نماز عید سعید فطر
روز عید فطر

                                                                     ساعت 7 صبح  به صورت متحد و یکپارچه
                                                                                     در محل حسینیه شهدای  محله میان ده قمصر


تاریخچه قمصر

در خصوص تاریخ قمصر به طور قطعی و بر اساس اسناد معتبر باید گفت : کشف چند مسکوک در پای کوههای اشک که دارای ضرب داریوش اول هخامنشی ، ضرب دوره سلوکیان و ضرب دوره اشکانیان است که به عنوان معتبرترین سند در مطالعات بیانگر تاریخ حداقل 2500 ساله اسن دیار است . از سوی دیگر وجود گورستان های وسیع با اشیای مختلف دفن شده موید زندگی در دوره کهن قبل از اسلام است .

بقعه امامزاده داوود بن حسن بن علي بن ابيطالب (ع) و فرزند گرامش امامزاده پيرسليمان (ع)-مسجد امام حسن مجتبي (ع) همراه با  محراب آن با گچبري منحصر بفرد متعلق به قرن 8 هجري قمري و دوره ايلخاني -  مسجد جامع و چنار كهن سال مجاور آن با بيش از 2000 سال پيشينه و 15متر محيط - كاورانسراي شاه عباسي - سد تاريخي قمصر و سنگ بازمانده از سيل سال 1336 با حجم 300مترمكعب - حمام تاريخي كوچه خورد در کنار تاریخ طبیعی این شهر همچون گلستان هاي گل محمدي به عنوان ميراث جاودان زمين اين شهر با نغمه زيباي بلبلان - باغ هاي ميوه به خصوص در فصل شكوفه ها تن اين شهر را بار ديگر سپيد پوش مي كند - تنوع بافت شهري و جغرافيايي با ارتفاعات و پستي زمين كه چشم اندازهاي دل نشيني را فراهم  مي آورد - قله گَركِش در كنار دشت جور با ارتفاع 3588 متر با برف زياد در زمستان - چشمه زيبا و طبيعي آب صالح فرفهان كه يكي از چندين چشمه قمصر مي باشد، با اين تفاوت كه داراي خواص دارويي و معدني ويژه اي مي باشد كه براساس نظر كارشناسان با چشمه هاي آب معدني و درماني سرعين اردبيل هم رديف است -  كوچه باغ هايي كه گويي بهشتي است و درختان كهنسال با پراكندگي در اكثر محلات قمصر و تاریخ فرهنگی شهر که درآمیخته با عشق به خدا ، رسالت و ولایت می باشد که مراسمات مذهبی بویژه مراسم عزاداری روز تاسوعا و عاشورا با سنتی عمیق و پر مفهوم بیان این مدعاست .

و هر گردشگر و مسافری که به این ملی شهر می آیند علاوه بر خاطرات زیبا و دلنشین و سوغات معنوی گل محمدی و گلاب از محصولات باغی و صنایع دستی این شهر نیز بی توشه ره بر می گیرد .

 


قمصر قطعه ای از باغ بهشت
    آدرس شهرداری قمصر :
قمصر-خیابان شهید بهشتی-ساختمان شهرداری قمصر
    تلفن تماس :
   55642424  و55642345-031
نمابر :
     55642334-031
     Info@Qamsar.ir    

این سایت توسط گروه نرم افزاری بعد چهارم طراحی و کد نویسی شده است و کلیه حقوق این سایت برای شهرداری قمصر محفوظ است :: www.Bamgah.com