معرفی ، تاریخچه و اهداف

معرفی جشنواره :

اگر به عنوان واژة فستيوال معادلش را بگيريم نوعي گردهمايي توأم با نشاط است و بنا بر مناسبتهاي مختلف شكل مي‌گيرد. جشنواره كلمة جديدي است با كاربردي جديد. قبل از انقلاب اسلامي كمتر از اين واژه استفاده مي‌شده است. قبل از انقلاب جشنواره فيلم داشتيم كه از آن هم با عنوان فستيوال ياد مي‌شد. در كشورهاي خارجي از جشنواره با نام فستيوال صحبت مي‌كنند. جشنواره با نام شادي همگاني همراه است و دو ويژگي در آن وجود دارد؛ يكي سرور و نشاط و ديگري عمومي بودن

  در كشورهاي خارجي معمولا‌ً فستيوالها به عنوان رويدادهاي فرهنگي هنري شكل مي‌گيرد. مي‌تواند جنبة ملي هم داشته باشد؛ مانند فستيوالهاي آمريكاي لاتين كه هنرمندان در حالي كه از لباس و زينت و ماسك و انواع گريم استفاده مي‌كنند براي مردم رژه مي‌روند، از ماشين شكلات و گل به بيرون پرت مي‌كنند و اين مراسم بيشتر در زمينه‌هاي تاريخي و مناسبت ملي شكل مي‌گيرد. معمولا‌ً در غرب و خيلي از كشورها براي آنكه به رونق اقتصادي و فرهنگي كشور بيفزايند، نوعي فستيوال كه به فرهنگ آن كشور نزديك است راه مي‌اندازند و اين فستيوالها بسته به امكانات اقتصادي و دعوتي است.

 

تاریخچه جشنواره گل و گلاب قمصر :

جشنواره گل و گلاب قمصر با هدف پاسداشت گل محمدی و گلاب به عنوان میراث های جاودان شهر قمصر و شکرانه این مواهب الهی آغاز کار نمود که در طی سال های گذشته اهداف نشاط اجتماعی اقتصادی توسعه شهری و در نگاه بالاتر گردشگری به آن افزوده شد که در حال حاضر جشنواره گل و گلاب جایگاه ویژه ای را در تقویم گردشگری قمصر و شهرستان دارا می باشد که با حضور علاقه مندان و گردشگران و مهمانان زمینه رونق اقتصادی شهر و منطقه را فراهم آورده است. لازم به ذکر است وجود گل و گلاب و ایام گلابگیری و به طور خاص جشنواره گل و گلاب قمصر به عنوان محور اقتصادی و مبنای برنامه ریزی شهری بوده است .



منوی اصلی
ارتباط با ما

قمصر قطعه ای از باغ بهشت

قمصر-خیابان شهید بهشتی-ساختمان شهرداری قمصر

تلفن تماس :    55642424  و55642345-031

نمابر :      55642334-031