وظایف دبیرخانه کمیسیون ماده صد
- انجام تشریفات قانونی و اداری به منظور ثبت،تکمیل و طبقه بندی پرونده های ارجاعی به کمیسیون.
- برنامه ریزی جهت دعوت از اعضاء و تشکیل جلسات کمیسیون ماده صد باتوجه به تعداد پرونده های واصله و مهلت مقرر در قانون
- پیگیری ازمراجع ذیربط جهت انتصاب اعضاء مربوطه در کمیسیون و در صورت تعیین مدت عضویت مراقبت بر اینکه قبل از اتمام مهلت تعیین شده حکم آن تمدید یا فرد جایگزین منصوب شود.
- شرکت در جلسات کمیسیون ها جهت رفع ابهامات پرونده های طرح شده و دعوت از نماینده مطلع شهرداری بنا به اقتضای هر پرونده جهت شرکت درکمیسیون به منظور ارائه توضیحات قانونی و فنی به اعضاء
- حفظ ارتباط با سایر واحدها یا مدیریت های شهرداری مرتبط با پرونده و نیز واحد یا مدیریت حقوقی شهرداری،دادگستری،دفاتر اسناد،شورای اسلامی شهر، استانداری و سایر اشخاص و مراجع ذیربط .
- اعلام به ذینفعان برای ارسال لایحه دفاعیه و در صورت لزوم دعوت برای حضور در جلسه برای دفاع و اداری توضیحات لازم .
- تنظیم صورتجلسات بر اساس رأی موردنظر اعضاء کمیسیون.
- ابلاغ آراء صادره کمیسیون های ماده صد به شهرداری یا مناطق شهرداری و افراد ذینفع.
- حفظ و نگهداری کلیه سوابق،آراء صادره، مکاتبات اداری مربوط به ارجاع پرونده های تخلف به کمیسیونها.
- وصول اعتراض کتبی شهرداری یا مالک یا قائم مقام او درمهلت مقرر پس از ابلاغ رأی کمیسیون اول و طرح در کمیسیون دیگر ماده صد .
- پیگیری و دفاع از آراء کمیسیون ماده صد که در مراجع قضایی و یا دیوان عدالت اداری مطرح میشود باهمکاری سایر مدیریت های مرتبط و مدیریت حقوقی شهرداری.