وظایف حراست شامل 4 محور می باشد که عبارتنداز :
حفاظت IT
حفاظت پرسنلی
حفاظت فیزیکی
حفاظت اسناد و مدارک
شاخص عملکرد حراست مستقر در دستگاه ها شامل :
- برنامه ریزی و نظارت بر انجام امور حراستی شهرداری و موسسات تابعه
- بررسی و اعلام نظر نسبت به استقرار سیستم مناسب جهت حراست و نگهداری از پرسنل و مدارک و اسناد محرمانه
-استقرار و اجرا آیین نامه ها و دستورالعملهای حراستی جهت حفظ و نگهداری اسناد طبقه بندی شده و نظارت در حسن اجرای آیین نامه های مذکور
- عندالزوم جمع آوری هرگونه اطلاعات محرمانه مورد نیاز جهت ادارات و مقامات ذیصلاح
- حراست از اطلاعات و اسناد به منظور جلوگیری از هرگونه تهدید و نفوذ احتمالی
- اظهار نظر در خصوص صلاحیت افراد جهت احراز مشاغل حساس با هماهنگی واحدهای ذیربط
- ارائه مشاوره امنیتی و اطلاعاتی لازم به شهردار
- آشنایی کارکنان شهرداری در اجرا برنامه های حراستی و نگهداری اسناد طبقه بندی شده
- صدور کارت شناسائی برای کارکنان شهرداری در چهارچوب ضوابط
- ارزیابی منظم امور و انعکاس فعالیتهای انجام شده و مشکلات واحدها به شهردار
- نظارت بر کمیسیون های شهرداری
- نظارت بر کلیه واحد های شهرداری به منظور تخلیه تلفنی و رعایت نکات حفاظت
- انجام کليه اقدامات تدافعي محرمانه به منظور ايجاد تامين در مقابل خطرات طبيعي و مصنوعي .
- دريافت و ثبت نامه هاي محرمانه و عندالزوم ارجاع به واحدهاي ذيربط.
- انجام همکاری های لازم با مراجع امنیتی برابر مقررات اداره کل حراست .
- انجام ماموریت های محوله ارجاعی از سوی اداره کل حراست برابر قوانین و مقررات جاری حراست ها .
- حراست حوزه فناوری اطلاعات(IT) و جلوگیری از نفوذ افراد غیر و برقراری امنیت در مرکز داده ها (سرور)
- پیگیری و نظارت مستمر بر ارتباطات رادیویی و فرکانس بی سیم شهرداری
- ثبت نامه های دریافتی طبقه بندی شده مرتبط به دبیرخانه شورای اسلامی شهر
- پیگیری وبروزرسانی سیستم دوربین های مدار بسته در اماکن شهرداری
- انجام سایر اموری که در چهارچوب وظایف محول می گردد.